Ja, egne mad og drikkevarer må gerne nydes i bussen.
Kundecenter
Spørgsmål og svar
Der kan være mange informationer, når du skal på skiferie. Derfor er der ofte også mange spørgsmål.
I vores FAQ kan du finde svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet.
Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at ringe eller skrive til os.
Før rejsen
Du kan enten bestille din skiferie her på vores hjemmeside, ved at samle indkvartering og evt. transport i “kurven” og herefter foretage bestillingen. Herefter vil du modtage en bekræftigelse på din bestillingen, der dog først er fuldt bekræftet ved betaling af depositum.
Du kan også ringe og tale med vores rejsekonsulent eller sende en mail og bestille din rejse. Vi kontaktes her.
Når du har afsluttet din bestilling, vil du modtage en bekræftelse på den mail med oplysninger om betaling.
Ved bestilling skal der betales et depositum på min. kr. 1.500,- og 60 dage før afrejse skal restbeløbet betales.(skirejse inkl. fly vil depositum typisk være ca. 2.500. pr. person).
Betaling af både depositum og restbeløbet sker med bankoverførsel til vores bankkonto:
Nordea
Reg.nr.: 2276
Konto-nr.: 0349 331 764
HUSK at oplyse dit sags nr. (faktura nr.)
Kør-selv rejse
Du vil modtage en udførlig kørselsvejledning, minimum 8 dage før afrejse.
I det fremsendte materiale finder du kontaktinformationer, samt adresse og postnummer på din indkvartering.
Du har som regel adgang til værelset eller lejligheden efter kl. 16 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destination og alt afhængigt af hvor du indkvarteres.
Flyrejse
Dit rejsebevis og dit pas er dine rejsedokumenter og gælder som din flybillet. (Typisk vil du modtage ”Afrejse-info” ca.6-8 dage inden afrejse med yderligere informationer om din forstående flyrejse).
Husk at medbringe pas.
Vi anbefaler, at du møder i lufthavnen min. 3 timer før afrejse.
Husk at medbringe pas.
Busrejse
Opsamlingsstedet står på dit rejsebevis.
Mødetid er 15 minutter før angivet afrejsetidspunkt.
Der vil ikke blive tilsendt bagagemærker, så sørg for at afmærke bagagen hjemmefra.
Du skal ikke regne med at der er et tilgængeligt strømudtag i bussen som kan benyttes.
Ja, bussen holder en pause hvor der bliver tid til at spise aftensmad og en pause til tandbørstning senere på aftenen.
Ja, hvis I er booket ind på samme rejsebevis.
Indkvartering
Hvis du bor på hotel eller morgenmadspension, skal du ikke medbringe håndklæder og sengelinned.
Skal du bo i en lejlighed i Østrig, skal du heller ikke medbringe håndklæder og sengelinned.
Vores målsætning er at have værelser og lejlighederne klar på ankomstdagen senest kl. 12:00. ( tal med din vært, hvis I er heldige er Jeres værelse/lejlighed ledig før kl. 12:00)
På afrejsedagen skal værelserne og lejlighederne forlades fra morgenstunden, typisk mellem kl. 9:00 og kl 10:00.
Kvartpension inkluderer morgenmad hver morgen efter overnatning på destinationen.
Det vil sige hvis du er på et uge-ophold startende lørdag, så er første måltid søndag morgen og sidste lørdag morgen på afrejsedagen.
Halvpension inkluderer morgenmad og aftensmad hver dag, hvor du har overnatning på destinationen.
Det vil sige hvis du er på et uge-ophold, startende lørdag, så får du 7 x aftensmad fra lørdag aften til fredag aften samt 7 x morgenmad fra søndag morgen til lørdag morgen på afrejsedagen.
Nej, slutrengøring er ikke inkl. i grundprisen.
Det fremgår desuden af rejsebeviset om det er inkluderet eller ej.
I skal typisk være ude af jeres værelse/lejlighed kl. 9:00 eller 10:00 om formiddagen på afrejsedagen.
Liftkort
Nej, priserne på hjemmesiden er altid uden liftkort. Prisen for liftkortet kan findes på hjemmesiden under den aktuelle destination.
Liftkortet kan bestilles og betales hjemmefra senest 3 dage inden afrejse fra Danmark, så ligger de klar til Jer ved ankomst. (Gælder kun Ischgl-Kappl og See). Ved alle andre destinationer købes liftkort på stedet.
Der er ingen af vores rejsemål, hvor der skal bruges foto på liftkortet.
På visse rejsemål skal man have foto på sit liftkort, når det skal gælde længere tid. Skal du derfor på skiferie mere end en uge, så forhør dig hos vores rejsekonsulent.
Jeres liftkort vil ligge klar i receptionen eller på jeres værelse/lejlighed ved ankomst til Kappl/Ischgl eller See. (Ved alle andre destinationer køber I selv liftkort på destinationen).
Rejsemålet
Du kan booke skiskole når du er fremme på destinationen. Hvis du henvender dig til guiden på destinationen, vil han/hun være behjælpelig med at finde en skiskole der passer til dig. VIGTIGT gør det på ankomstdagen LØRDAG.
Vi anbefaler dig at booke i god tid, da gruppeundervisning typisk starter allerede søndag.
På mange destinationer er du muligt at få en skilærer der taler dansk, men i højsæsonen kan der hurtigt blive udsolgt.
Kappl og Ischgl har som regel mange danske skilærer. MEN vi kan ikke garantere at der er til alle, grundet de mange forskellige niveau/hold der bliver.
I Kappl får vi i reglen altid de danske skilærer der findes. MEN igen kan vi ikke garantere at alle kan få danske skilærer.
Det afhænger af personens alder. Er det et barn på eksempelvis 5 år, vil vi anbefale at I går efter dansk skiskole, men vores erfaring er at børnene klare det super hvis/når vi ikke kan skaffe danske skilærer.
Taler vi om voksne eller ældre børn plejer sprog ikke at være et problem, da skiløb alligevel er en meget visuel læring.
Efter rejsen
Hvis du har glemt noget på hotellet eller andetsteds på destinationen, bedes du tage direkte kontakt.
Alternativt kan du kontakte os via mail eller telefon på 26 20 01 02 Så beder vi guiderne om at eftersøge den tabte genstand. Finder vi den, bliver den sendt hjem til Danmark og videre til dig pr. efterkrav + et gebyr.
Bemærk, at hjemsendelsesprisen afhænger af hvad du har mistet. Således vil eksempelvis et par ski være dyrere for os sende hjem end en mobiltelefon.
Hvis din fly-bagage er forsinket, beskadiget eller ikke dukker op ved bagagebåndet, skal du anmelde det til flyselskabet med det samme og udfylde en PIR-rapport (Property Irregularity Report).
Bemærk, at det er dit eget ansvar, at denne rapport bliver udfyldt. Gem en kopi af rapporten som dokumentation for, at du har anmeldt problemet i rette tid. Har du rejseforsikring, bør du ligeledes kontakte dit forsikringsselskab, da de måske vil dække dine udgifter.
Glemmer du noget i bussen, bedes du straks ringe til vores vagt telefon 26 20 01 02.
Har du ikke en rejseforsikring, henviser vi til din indboforsikring. Det er også muligt at rette erstatningskrav direkte til det pågældende flyselskabs kundeservice.
Diverse
Ja!
Du kan trygt bestille din skiferie hos Fokus Rejser ApS – Vi er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer 894) og er forsikret i henhold til pakkerejseloven med udvidet ansvarsforsikring.
Se mere her: www.Rejsegarantifonden.dk
Prisen på afbestillingen afhænger af, hvor tæt på afrejsen vi er.
Læs mere under rejsebetingelser eller ring til os på 26 20 01 02.
Afbestilling skal meddeles Fokus Rejser snarest muligt og inden rejsens påbegyndelse. Når vi har modtaget din meddelelse, får du en skriftlig bekræftelse fra os, som du kan anvende i forhold til dit forsikringsselskab.
Har du tegnet din afbestillingsforsikring direkte hos os, skal du kontakte os på mail eller telefon.